20 Şubat 2012 Pazartesi

Sade Poğaça Tarifi

İlk defa poğaça yaptım . Kek , Cup kek , kurabiye , börek gibi hamur işleri yaptım ama poğaça denememiştim ilk denemem de fena olmadı sadece bir çimdik tuz daha atabilirdim :)

İşte benim poğaçam buyrun afiyet olsun..

Malzemeler 
2 yumurta
2 bardak süt
1 bardak sıvı yağ
1 adet yaşmaya
1 tatlı kaşığı toz şeker
1,5 tatlı kaşığı tuz
Alabildiği kadar un

**170-190 derece fırında 18dk pişirebilirsiniz
Poğaça Tarifi 
2 yumurtanın beyazını ayırıp kaba koyuyoruz, sarısını ise fırına vermeden önce poğaça hamurunun üzerine süreceğiz.Yumurtayı köpük olana kadar karıştırıyoruz üzerine sütü,yağı,yaşmayayı toz şeker ve tuzu ekleyip pürüzsüz kıvama gelene kadar karıştırıyoruz.Sonrasında yavaş yavaş un ekliyoruz.Hamur kulak memesi kıvamına gelene kadar eklemeye devam ediyoruz.
Hamurumuz istenilen kıvama geldikten sonra örtüye sarıp yarım saat sıcak bir ortamda bekletiyoruz kalorifer altı olabilir.


Hamur bekletildikten sonra baya kabardığını görebilirsiniz.Hamuru küçük küçük kopartıp elinizde ufalıyıp tepsiye yerleştiriyoruz.



Tepsiye dizilen hamuru 1 saat bu şekilde bekletmeniz gerekiyor dinlendikten sonra yumurta sarısı sürüp isteğe göre susam ya da çörek otu döküp fırına verebilirsiniz..
                      


 1saat dinlendikten sonra aldığı şekli görebilirsiniz.









Fırına attıp kızarana dek pişiriyorsunu bu süre yaklaşık 18 dk buluyor ,afiyet olsun :)



Hiç yorum yok: